26

ponedjeljak

siječanj

2015

Coca Cola i očuvanje prirodnih zaliha vode???

Coca Cola je multinacionalna kompanija koja radi na očuvanju prirodnih zaliha vode i smanjenju vlastite potrošnje vode. U njihovom izvješću (možete pronaći na: Izvješće o vodi )naveli su da je 2013. korišteno 2,08 litara vode za 1 litru jednog proizvoda. Jedna Coca Cola punionica koristi oko 300,000 kubnih metara vode godišnje ili oko 830 dnevno.


Cilj je vratiti istu količinu vode korištenu u proizvodima i u proizvodnji, natrag u zajednicu i prirodu iz koje je i potekla. Coca Cola kompanija tvrdi da su trenutno na dobrom putu da to i postignu. Procjenjuje se da je 2013. oko 108.5 milijardi litara što je oko je 68% obujma njihovih napitaka, vratilo u zajednice i prirodu, putem 509 projekata u preko 100 zemalja svijeta.

Coca Cola tvrdi da su joj ljudi i zajednice u kojima posluje važni, pa su tako potrošili $600.000 za obnovu zaliha vode u sedam zajednica u Meksiku. Kad je 2013. potres zahvatio provinciju Sichuan u Kini, lokalna punionica je donirala 2.4 milijuna boca vode pogođenom području.

Ljudsko pravo na vodu: Coca Cola je iznijela snažnu izjavu da podupire rezoluciju Ujedinjenih naroda i tako službeno priznala ljudsko pravo na vodu i odvodnju.

Što se onda dogodilo u Indiji???



Višegodišnji prosvjedi lokalnog stanovništva su prisilili lokalne vlasti da 2014. zatvore Coca Cola punionicu u sjevernoj provinciji Uttar Pradesh, u Indiji. Prosvjednici su optuživali punionicu za velike nestašice vode i za onečišćenje podzemnih voda. Vlasti su obznanile da punionica izvlači previše čiste vode iz podzemnih izvora. Takva praksa je dovela do pada razine vode ispod kritične točke. To je razbjesnilo lokalno stanovništvo koje se pretežito bavi poljoprivredom. Punionica je također optužena za onečišćenje okoliša.

Već je jednom prije u Indiji bila zatvorena jedna Coca Cola punionica zbog jednakih optužbi. Indija je jedno od najbrže rastućih tržišta Coca Cole. Punionica koja je zatvorena je bila u središtu protesta godinama.

Odgovor Coca Cola kompanije na ovaj slučaj: „ … we are not allowed or even asked to present any facts or explain our position. We recognise that water is critical to our business as integral to comunity needs and therefore we have a shared interest in the sustainability of water resources.“

Coca Cola kompanija tvrdi da iako su globalna kompanija, da je njihov način poslovanja na lokalnoj razini. U većini slučajeva prodaju svoje proizvode na tržištima na kojima ih i proizvode, a to svakako čine u Indiji jer je to jedno od njihovih najbrže rastućih tržišta. No zašto onda zanemaruju potrebe lokalnog stanovništva i izbjegavaju ekološke propise u slabije razvijenim zemljama koje postaju njihova najveća tržišta!?

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.